dinsdag 3 januari 2012

Opstarten

Ik ga proberen om wiskundeleraar.nl wat meer in te zetten voor mijn eigen onderwijs. Er zijn werkruimten voor 2a/2b, 3E en HAVO 4. In een werkruimte kunnen leerlingen dan alle informatie vinden: samenvattingen, proeven en uitwerkingen, extra lesmateriaal, uitleg, opdrachten, presentaties, forum, …

Een nieuwe functionaliteit is WisKast. Dat moet een verzameling wiskunde-activiteiten worden. Dat is inhoudelijk interessant maar ook in logistieke zin moet het een handige applicatie worden voor het aansturen, administreren en beoordelen van allerlei extra activiteiten van leerlingen naast het normale programma/boek. Ik ben er nog mee aan het stoeien, maar als het lukt dan is dat wel iets, denk ik.

Ik heb lang getwijfeld of ik dat allemaal moet doen. Ervaringen uit het verleden geven niet veel aanleiding tot optimisme. Maar ja, wat moet je? Ik heb gewoon niet de tijd om te lang te wachten. Ik ga er maar gewoon voor. Als er iemand problemen mee heeft dan horen we 't wel. Alhoewel.. nee waarschijnlijk hoor je daar niks van.:-)

Als je niet verdwaald dan vind je nooit een nieuwe route. Verdwaald? Mooi, denk dan mee...:-)