zondag 4 oktober 2015

Ik heb makkelijk praten

Ik riep 's op Twitter "Is die idiote #rekentoets nu al afgeschaft?". Soms reageert er wel 's iemand. Bij deze Tweet kreeg de volgende reactie: "Het begint pas. Jij hebt makkelijk praten.". Op de een of andere manier is dat bij mij blijven hangen.

Hoe dom kan je zijn?
@ToussaintLemeer zei een keer dat je die vraag maar beter niet kan stellen omdat er altijd mensen zijn die daar een uitdaging in zien. Zo is dat maar net. Waarom is die opmerking 'jij hebt makkelijk praten' nu zo irritant?

Ik denk dat dan blijkt dat sommige mensen eigenlijk geen idee hebben wat anderen allemaal doen. Ik geef al rekenles sinds mensenheugenis, schrijf er over op mijn weblog en probeer op mijn school de leerlingen van HAVO 4 beter te leren rekenen. Alhoewel het meer een soort cursus 'hoe overleef je de rekentoets?' is geworden...

p1899img1.gif

Daarnaast beantwoord ik ook vragen over de rekentoets in WisFaq:
Dat doe ik allemaal met veel plezier, zonder mokken en helemaal voor niets. Dan komt er één of andere oetlul roepen dat ik makkelijk praten heb? Die roept maar wat denk ik. DIe weet helemaal niet waar hij 't over heeft. Die denkt dat zijn mening iets is waar iemand op zit te wachten. Het is een hol vat, een puntneus, een duikboot, een badmuts... enz. Maar 't helpt allemaal niks...:-)

Wij zijn omringd door idioten. Sommige zijn gewoon dom. Anderen sporen gewoon niet en weer anderen hebben geen idee waar ze 't over hebben. Maar ja, ik heb gemakkelijk praten.:-)

"Sommige mensen worden met het klimmen der jaren voorkomender, vriendelijker - niet uit mildheid, maar omdat ze zich de moeizame confrontatie met het onbenul willen besparen."
(Gerrit Komrij)